آموزش پست گذاشتن با ویرایشگر کلاسیک در وردپرس

بازگشت به وبلاگ
آموزش پست گذاشتن با ویرایشگر کلاسیک در وردپرس

به اشتراک بگذارید

آموزش پست گذاشتن با ویرایشگر کلاسیک در وردپرس

با مقاله آموزش پست گذاشتن با ویرایشگر کلاسیک در وردپرس در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.

در این مقاله به بررسی راهکارهایی برای ایجاد یک پست اصولی در سیستم مدیریت محتوا وردپرس می پردازیم.

برای ایجاد پست ابتدا به پنل مدیریت وردپرس خود وارد شوید.

در منوی سمت راست موس را روی گزینه “نوشته ها” ببرید تا زیر منو های آن ظاهر شود.

توجه: اگر از گوشی موبایل استفاده میکنید باید روی گزینه نوشته ها کلیک کنید تا زیر منو های آن باز شود.

سپس همانند تصویر زیر روی گزینه “نوشته تازه” کلیک کنید.

منو نوشته تازه در وردپرس

 

اگر ویرایشگر کلاسیک در وردپرس شما فعال باشد صفحه زیر نمایش داده می شود.

درغیر این صورت از طریق “آموزش نصب ویرایشگر کلاسیک”، ویرایشگر کلاسیک را در سایت خود نصب کنید.

 

نوشته تازه در ویرایشگر کلاسیک وردپرس

 

 

نکات طلایی آموزش پست گذاشتن با ویرایشگر کلاسیک در وردپرس

 

1- عنوان پست

خب دوستان خوبم به اولین و مهمترین مرحله ایجاد یک پست یعنی “عنوان” رسیدیم.

عنوان پست شما باید از یک فرمول کلیدی و ساده پیروی کند تا بتوانید یک سئو عالی را برای محتوای خود رقم بزنید.

فرمول عنوان پست:

کلمه کلیدی + ویژگی های منحصر به فرد کننده پست

 

به صورت مثال به عکس های زیر دقت کنید:

 

 

عنوان پست شما باید از یک کلمه کلیدی تشکیل شود.

همچنین ویژگی های منحصر به فرد کننده محصول خود را میتوانید در ادامه عنوان بنویسید.

نکته:: در وردپرس عنوان شما باید بین 5 تا 7 کلمه (حداکثر 67 حرف با احتساب فاصله های بین کلمات) باشد.

 

2- پیوند یکتا

قدم بعدی شما تنظیمات پیوند یکتا می باشد که سیستم وردپرس به صورت خودکار این تنظیمات را انجام می دهد.

وردپرس به صورت خودکار از عنوان وارد شده شما جهت ساختن یک پیوند یکتا برای پست مربوطه استفاده میکند.

 

 

3- توضیحات مقاله

در این مرحله از آموزش پست گذاشتن با گوتنبرگ در وردپرس باید توضیحات مقاله خود را وارد کنیم.

به صورت کلی خیلی از مدیران محتوا بر این باورند که توضیحات شما باید بیشتر از 600 کلمه باشد.

البته قابل ذکر است اکثر وبسایت های فروشگاهی این الگوریتم را رعایت نمیکنند.

و نوشتن توضیحات بالای 600 کلمه برای یک محصول کار بسیار سختی می باشد.

پس ما به شما پیشنهاد میکنیم بهترین توضیحاتی که می توانید بنویسید.

سعی کنید جملات خود را با حداکثر تا 15 الی 20 کلمه تمام کنید.

خود را به جای مخاطب بگذارید و محتوای خود را مرور کنید.

نکته:: از کلمه کلیدی در توضیحات خود حتما استفاده کنید.

یادتون نره که از لینک های داخلی و خارجی در محتوای خود استفاده کنید.

لینک خارجی:: یعنی شما یه لینک به یک سایت غیر از سایت خود ایجاد کنید.

مثلا: معرفی یک مقاله مهم و با ارزش مرتبط با مقاله شما در سایت.

لینک داخلی:: یعنی شما یک لینک از سایت خود را در محتوا معرفی کنید.

مثلا: معرفی یک مقاله دیگر از سایت خود در توضیحات مقاله ای که در حال تکمیل آن هستید.

لینک های داخلی بسیار به تعامل کاربر در سایت شما کمک میکند.

مثال ما در مقاله نویسی بود که این موضوع در محصولات این نوع لینک ها بهترین خروجی خود را ارائه میکنند.

مثلا در توضیحات یک گوشی موبایل میتوانید دسته اکسسوری موبایل یا یک محصول مرتبط دیگر مثل قاب آن گوشی را معرفی کنید.

به صورت کلی پیشنهاد ما به شما در نوشتن توضیحات، رعایت موارد بالا می باشد.

در گوتنبرگ با کلیک روی دکمه + و انتخاب گزینه های مختلف ازقبیل پاراگراف، تصویر و … میتوانید استفاده کنید.

استفاده از تصویر:: استفاده از تصویر نیز یکی از نکات کلیدی در جلب نظر مخاطب برای خواندن مقاله شما می باشد.

 

 

قابلیت های ویرایشگر کلاسیک

در این مقاله به بررسی موارد دیگری از ویرایشگر کلاسیک نیز میپردازیم.

ویرایشگر کلاسیک محیطی برای ویرایش متن مثل ورد به شما ارائه می دهد.

برای مثال به تصویر زیر دقت کنید.

طبق شماره 1 یک نوار ابزار در اختیار دارید که میتوانید ویرایش هایی از قبیل لینک دادن، کج کردن متن،بولد کردن و … اعمال کنید.

برای نمایش کامل نوار ابزار طبق شماره 2 روی گزینه “تغییر نوار ابزار” کلیک کنید.

سپس ویرایشگر برای شما طبق شماره 2 نوار ابزاری نمایش می دهد که میتوانید انواع کارها از رنگ متن، رنگ پسزمینه و …. را انجام دهید.

همانطور که مشاهده می کنید میتوانید انواع کارهای ساده تغییر ظاهر متن را روی آن انجام دهید.

 

 

4- دسته ها

حتما در مقاله خود از دسته ها استفاده کنید تا بتوانید یک شبکه ارتباطی در سامانه خود ایجاد کنید.

دسته ها قابلیت استفاده در مقالات دیگر را دارند.

همچنین میتوانید از آنها برای سریع تر رسیدن مخاطب به هدف (نیاز خود)  مانند شماره 1 در تصویر زیر استفاده کنید.

یا اینکه می توانید مانند شماره 2 در تصویر زیر برای یک مقاله دسته های جدید تعریف کنید.

 

 

5- برچسب ها

برچسب ها مانند هشتگ ها در شبکه های اجتماعی هستند.

سعی کنید در مقاله خود از برچسب ها خیلی زیاد استفاده نکنید.

تعداد و متن برچسب ها باید مناسب با مقاله شما باشد.

برای ایجاد یک برچسب ابتدا متن خود را نوشته و سپس دکمه اینتر “Enter” روی کیبرد خود بزنید تا مانند تصویر زیر اضافه شود.

مثلا در مقاله “آموزش پست گذاشتن با گوتنبرگ در وردپرس” از برچسب “خرید گوشی موبایل” استفاده نکنید.

استفاده بهینه از برچسب های تاثیر بسازیی در پیدا کردن مقاله شما توسط مخاطبین در موتورهای جستجو دارد.

گزینه ای که خود وردپرس به شما ارائه میده اینکه با کلیک روی گزینه “انتخاب برچسب های بیشتر استفاده شده” از برچسب هایی که قبلا زدید میاره.

البته ما پیشنهاد میکنیم برچسب ها را خودتان تک به تک بر اساس اهداف خود تعیین کنید.

نکته:: هیچوقت عینا عنوان مقاله خود را در برچسب ها تعریف نکنید.

 

6- تصویر شاخص

 

هر پست شما نیازمند یک تصویر شاخص می باشد.

تصویر شاخص همان تصویر اصلی مقاله شما که به کاربر نمایش می دهد است.

سعی کنید تصویر شاخص خود را مرتبط با مقاله خود انتخاب کنید.

از تصاویر نامرتبط یا بی کیفیت استفاده نکنید.

یادتون نره اولین نگاه کاربر به مقاله شما به تصویر شاخص شماست، پس سعی کنید از آن به عنوان قلاب استفاده کنید.

طبق تصویر زیر در ایجاد پست با کلیک روی گزینه “قراردادن به عنوان تصویر شاخص” تصویر خود را آپلود کنید.

 

تبریک میگم شما آموزش پست گذاشتن با ویرایشگر کلاسیک در وردپرس را تمام کردید.

با توضیحاتی که در این مقاله دادیم میتوانید با حداقل دانش یک مقاله اصولی بنویسید.

باقی موارد مانند انتخاب رنگ متن ها، تصاویر و … به ذوق و سلیقه شما بستگی دارد.

اگر اصول بالا را رعایت کنید محتوای شما به راحتی در موتورهای جستجو ایندکس خواهند شد.

امیدواریم از این مقاله در مجموعه مقالات آموزشی سئو و بهینه سازی وب لذت برده باشید.

با پادرا همراه باشید.

آموزش پست گذاشتن با گوتنبرگ در وردپرس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ